2min

Tags in dit artikel

, ,

Salesforce heeft MapAnything, een aanbieder van locatiegebonden intelligentiesoftware, voor een onbekend bedrag overgenomen. De afgelopen maanden wist MapAnything tijdens meerdere financieringsrondes in totaal 84 miljoen dollar op te halen, aldus Venturebeat.

De overname is volgens kenners geen verrassing. Producten van MapAnything zijn al langere tijd verkrijgbaar in Salesforce AppExchange. Ook mag de softwarespecialist zich al geruime tijd Salesforce SI Partner en ISV Premier Partner noemen.

Geavanceerde routing

Het MapAnything-platform biedt een routing- en planningsmechanisme en geïntegreerde GPS-trackingmogelijkheden. Bovendien is de oplossing voorzien van een locatiegebaseerde workflow layer, die helpt bij het beantwoorden van complexe ruimtelijke vragen. Daarnaast stimuleert het een snellere klantenservice.

“Met MapAnything zal Salesforce zich in een unieke positie bevinden om de kracht van Sales Cloud en Service Cloud uit te breiden met toonaangevende, locatiegebaseerde intelligentie-oplossingen. Deze verbeteren de verkoop en productiviteit van servicewerknemers en leveren klantensucces op”, aldus Salesforce.

De toevoeging van MapAnything helpt bij het meer nauwkeurig plannen van het aantal benodigde arbeidskrachten. Maar ook waar ze te plaatsen en hoe ze zo productief mogelijk te maken. Daarbij kan er volgens het bedrijf ook worden bijgehouden wat er in realtime wordt gedaan en wat ze kunnen leren om zichzelf te verbeteren.

Toepassingen

Zo helpen MapAnything’s Salesforce-, ServiceNow- en ServiceMax-componenten salesmanagers bij het zien van hun klanten en leads op een kaartgebaseerde gebruikersinterface. Ze kunnen bovendien hun activiteiten synchroniseren met een Foursquare-achtig in- en uitchecksysteem.

Wagenparkbeheerders kunnen de oplossingen weer gebruiken om de geografische verblijfplaats van voertuigen te visualiseren en werkorders te activeren wanneer bestuurders een afgebakend geografisch gebied verlaten.

Bovendien biedt MapAnything API’s voor het berekenen van de kortste afstanden en snelste reistijden tussen locaties. Inclusief het beheren van zogeheten logitieke last-mile uitdagingen en meerdaagse routering voor meerdere voertuigen.

Game-changer

“Het vermogen van B2B-bedrijven om waarde te halen uit locatie is een game-changer voor organisaties met veel mobiele werknemers. Echter historisch gezien, bleef geografische intelligentie beperkt tot bedrijven met geavanceerde analytische ervaring. MapAnything democratiseert locatiegegevens om de productiviteit van mobiele werknemers te versnellen en klantervaringen mogelijk te maken, die de verwachtingen overtreffen”, zegt John Stewart, CEO en medeoprichter van MapAnything in een verklaring aan Venturebeat.

Gerelateerd: Salesforce koopt eigen filantropietak Salesforce.org voor 300 miljoen dollar